Saturday, September 26, 2015

Two crochet books I want right now


The summer holiday is going very well, I'm still in Sicily and I'm finally enjoying some peaceful moments and I'm spending some quality time with my family.
Since Enea needs to go to bed quite early {and I don't want to screw up all the work I've done in the past months with his routine}, in the evening, except rare cases, we stay home. We have a lovely house close to the beach {oh, if it was mine...}, so in these evenings I like to crochet. I'm making a new baby blanket for the shop, that will be reopened the first days of october. 

Talking about crochet, I have two new books to add to my wishlist {well, I just bought the first one!}. 

The sweet Emma Lamb just released her first book, "Crochet Home: 20 vintage modern crochet projects for the home" and I can't wait to have it in my hands. "Twenty crochet patterns in Emma's uniquely pretty and colourful style including decorations, garlands, flower charms, potholders, cushions and blankets. " The description is already makes me dream!
Congratulations dear Emma, even I don't have it yet, I'm sure it will be a great success!

The other one is from Gaia Segattini, the italian Vendetta Ucinetta
After her first book {that I simply adore}, the second one all about crochet is coming in November.
Again, 20 projects in Gaia's style: quirky, fun and funky! 
Can't wait to have it and to start new projects.

Stay tuned because I also have some nice news: from october new products and the crochet kits will be available in my Etsy shop.

Crochet rocks girls ;)



La vacanza estiva sta andando molto bene, sono ancora in Sicilia e mi sto finalmente godendo dei momenti di assoluta tranquillità e sto trascorrendo del tempo di qualità con la mia famiglia.
Siccome Enea ha bisogno di andare a letto abbastanza presto {e non voglio rovinare tutto il lavoro che ho fatto negli ultimi mesi con la sua routine}, la sera, tranne rari casi, restiamo a casa. Abbiamo una bella casa vicino alla spiaggia {oh, se fosse mia...}, quindi in queste sere mi piace uncinettare un po'. Sto facendo una nuova copertina per il negozio, che verrà riaperto i primi giorni di ottobre.

Parlando di uncinetto, ho due nuovi libri da aggiungere alla mia lista dei desideri {beh, ho appena comprato il primo!}.

La dolcissima Emma Lamb ha appena pubblicato il suo primo libro, "Crochet Home: 20 vintage modern crochet projects for the home" e non vedo l'ora di averlo tra le mani. "Venti modelli all'uncinetto nello stile unico e colorato di Emma, che comprendono decorazioni, ghirlande di fiori, ciondoli, presine, cuscini e coperte." La descrizione mi fa già sognare!
Congratulazioni cara Emma, ​​anche se non ce l'ho ancora, sono sicura che sarà un grande successo!

L'altro invece è di Gaia Segattini, alias Vendetta Ucinetta.
Dopo il suo primo libro, "Rinnova il tuo guardaroba" {che semplicemente adoro e che ho recensito qui}, il secondo tutto dedicato all'uncinetto è in arrivo nel mese di novembre.
Anche in questo caso, 20 progetti nello stile di Gaia: eccentrico, divertente e funky!
Non vedo l'ora di averlo e di mettermi all'opera con nuovi progetti.

Restate sintonizzati perché anche io ho qualche bella novità: ad ottobre i crochet kit e nuovi prodotti saranno disponibili nel mio negozio Etsy.

L'uncinetto spacca ragazze;)


No comments:

Post a Comment