Friday, March 11, 2016

Ikea Frosta DIY {House of Rym inspired}


The Ikea Frosta stool is one of my favourite pieces: it has a nice and simple design, the shape is minimal and it fits in any room. And the best part is that is very easy to customize {check here}.
For this DIY I decided to paint the top using a off white paint {a leftover from the one used for the stairs} and then decorate it with a graphic pattern. Looking for the right inspiration I came across a picture I made in Paris at Maison&Objet at the House of Rym exposition. The fir-trees pattern is exactly what I had in mind! I simply reproduced the design using a black lasting marker. Easy and effective!
And if you like the garland, you can downloaded for free here on House of Rym website.


Lo sgabello Ikea Frosta è uno dei miei pezzi preferiti: ha un design piacevole e semplice, la forma è minimal e si adatta a qualsiasi ambiente. E la parte migliore è che è molto facile da personalizzare {date un'occhiata qui}.
Per questo DIY ho deciso di dipingere la parte superiore con una pittura bianca {avanzata dai lavori per la scala} e poi decorare con un motivo grafico. Alla ricerca della giusta ispirazione mi sono imbattuta in una foto che ho fatto a Parigi durante Maison & Objet presso lo stand di House of Rym. Il pattern con gli abeti è esattamente quello che avevo in mente! Ho semplicemente riprodotto il disegno utilizzando un pennarello nero indelebile. Semplice e d grande effetto!
E se vi piace la ghirlanda, è possibile scaricarla gratuitamente qui sul sito di House of Rym.



Picture styling: Ilaria Chiaratti for 
IDA Interior LifeStyle, 2016.
All images of this post are styled & shot by me. 
Thank you for sharing/ linking / pinning with love & care.

No comments:

Post a Comment